.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توقف عملیات ساخت سد شهر بيجار در گيلان
به نقل از يك منبع آگاه اجراي اين پروژه به دليل مخالفت تعدادي از ساكنان روستاهاي اطراف و ضرب و شتم برخي كاركنان و دست اندركاران پروژه از سوي روستائيان متوقف شده است.

به نقل از يك منبع آگاه اجراي اين پروژه به دليل مخالفت تعدادي از ساكنان روستاهاي اطراف و ضرب و شتم برخي كاركنان و دست اندركاران پروژه از سوي روستائيان متوقف شده است.
به گفته يكي از دست اندركاران اجراي اين پروژه، اختلاف بر سر قيمت خريد اراضي محدوده اجراي طرح بين روستاييان و شركت آب منطقه اي گيلان را از دلايل مخالفت روستاييان و ادامه عمليات بوده است، در حالي كه بخشي از زمينها نيز قبلاً خريداري شده است، بقيه نيز مرحله به مرحله با توجه به تخصيص اعتبارات خريداري مي شود، این گزارش حاكي است، در حال حاضر كارگاه شركت سازنده پروژه تعطيل و از فعاليت بازمانده است. با احداث و بهره برداري از اين سد علاوه بر تامين بخشي از آب آشاميدني مورد نياز جمعيت گيلان و آب زراعي اراضي شاليزاري، سيلاب هاي فصلي منطقه نيز تا حدود زيادي مهار خواهد شد.
روابط عمومي شركت سهامي آب منطقه اي گيلان در اين باره گفت كه در روز يكشنبه (26/6/85) پس از جاري شدن سيل كم سابقه و قطع موقت راه هاي ارتباطي در روستاي شهر بيجار جمعي از اهالي روستاي بالادست به دليل آب نما شدن پل لوله اي روي رودخانه شهر بيجار ناشي از وقوع سيل با حضور در دفتر كارگاه پروژه خواستار بازگشايي جاده و رفع مشكلات موجود شده كه پس از مذاكره و برنامه ريزيهاي لازم اهالي از كارگاه خارج شدند.
اين روابط عمومي در ادامه افزود: در اين ميان پيمانكار مجري طرح نيز در شرايطي كه باران سيل آسيا همچنان مي باريد مبادرت به بازگشايي جاده قبلي كه بر اثر ريزش كوه بسته شده بود كرد كه بدين ترتيب تا ساعات پاياني شب راه براي عبور اهالي بازگشايي شد. اما علي رغم تلاش شبانه روزي پرسنل اجرايي كارگاه، بار ديگر صبح دوشنبه تعداد زيادي از روستائيان معترض به دفتر كارگاه مراجعه وخواستار تعيين تكليف سكونت در روستاهاي خود شدند.
همين گزارش حاكي است پس از برگزاري جلساتي با حضور مسئولان فرمانداري شهرستان رودبار تصميماتي در اين باره گرفته شد كه براساس آن مقرر شد جاده موجود براي تردد اهالي به وضعيت گذشته برقرار و تا احداث راه كنارگذر پروژه عمليات اجرايي سد دركرانه راست رودخانه واقع در مجاورت جاده متوقف شود.
همچنين مقرر شد به محض دريافت مابقي اعتبارات طرح، نسبت به پرداخت هزينه هاي طرح اقدام و در جذب اهالي بومي منطقه براي اشتغال در پروژه نيز مقرر شد هماهنگي بيشتري بين پيمانكار و بخشداري منطقه به عمل آيد./کیهان


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.